مرکز همایش های بین المللی کشور درتبریز

مرکز همایش های بین المللی کشور درتبریز


با اختصاص 450 میلیارد ریال توسط شهرداری تبریز، عملیات ساخت بزرگترین مرکز همایش های بین المللی کشور در محل پارک شمیم پایداری آغاز شد.

خبرگزاری شهریار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز گزارش داد، مهندس نوین در مراسم کلنگ*زنی مرکز همایش*های بین*المللی تبریز با اعلام این که شهرداری تبریز در سال*های اخیر گام*های بلندی در راستای ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی برداشته افزود: طراحی و احداث 18 سالن و سوله چند منظوره ورزشی ، برگزاری نمایشگاه*های متعدد و مختلف ، راه*اندازی موزه شهر ، برگزاری یادواره*ها و بزرگداشت*ها ، برپایی هفته*های فرهنگی هنری در داخل و خارج شهر و کشور ، راه*اندازی خانه*های تخصصی در حوزه*های مختلف فرهنگی ، هنری ، احداث بیش از 15 کتابخانه ، پنج فرهنگسرا و بسیاری اقدامات دیگر همگی کار فرهنگی به شمار می*روند و کسانی که عملکرد و اقدامات فرهنگی شهرداری تبریز را زیر سوال می*برند بهتر است بدانند که کارهای فرهنگی انجام گرفته از سوی شورا و شهرداری در سال*های اخیر قابل مقایسه با دیگر شهرها نیست.

وی شهرداری تبریز را پیشگام تمامی دستگاه*های اجرایی در اجرای طرح*ها و برنامه*های فرهنگی اعلام و خاطرنشان کرد: شهرداری در این بخش بیش از دیگر دستگاه*های متولی و اصلی فعالیت داشته است.

شهردار تبریز در ادامه حل و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی را وظیفه خانواده*ها و نهادهای فرهنگی مسوول دانست و افزود: شهرداری نیز تلاش می*کند با احداث و توسعه مکان*ها و فضاهای فرهنگی ، بسترهای لازم برای تحقق این امر را فراهم نماید.

شهردار تبریز افزود: امروز شهرنشینی کالبدی از شهرنشینی فرهنگی جلو افتاده و بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار شهروند تبریزی با فرهنگ و آداب و رسوم متنوع در این شهر زندگی می*کنند و این تنوع و تعدد فرهنگ*ها نیازمند مدیریت و هدایت مناسب فرهنگی می*باشد.

مهندس نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان خدمتی و برنامه*ریزی شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز طی سال*های اخیر از مرحله شعار خارج شده و با اجرای طرح*ها و برنامه*های متعدد و صرف صدها میلیارد ریال اعتبار توانمندی خود در حوزه مدیریت فرهنگی را به اثبات رسانده است.

شهردار تبریز تشکیل و راه*اندازی سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری را در راستای هدایت و مدیریت برنامه*های فرهنگی شهرداری ارزیابی و خاطرنشان کرد: با تلاش این دو مجموعه شهرداری تبریز توانسته است به بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی ، هنری و اجتماعی جامعه پاسخ دهد.

وی افزود: این اقدامات درحالی از سوی شهرداری به مرحله اجرا و انجام رسیده که متولی اصلی فرهنگ شهرداری نیست.

وی همچنین با اشاره به دلایل احداث مرکز همایش*های بین*المللی تبریز گفت: فکر احداث چنین مجموعه*ای از سال 86 مطرح بود چراکه خلاء یک مرکز پیشرفته بین*المللی برای برگزاری و اجرای همایش*ها احساس می*شد.

شهردار تبریز با اشاره به ویژکی*ها و مشخصات این مرکز افزود: بزرگ*ترین مرکز همایش*های بین*المللی تبریز با زیربنایی به وسعت 30 هزار مترمربع و با کاربری*هایی چون آمفی تئاتر 1500 نفری ، دو سالن همایش مجزا هرکدام با ظرفیت 250 نفر ، پنج سالن جلسه ، چهار سالن تئاتر ، سالن پاویون و امکانات دیگر با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

با اختصاص 450 میلیارد ریال توسط شهرداری تبریز، عملیات ساخت بزرگترین مرکز همایش های بین المللی کشور در محل پارک شمیم پایداری آغاز شد.

خبرگزاری شهریار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز گزارش داد، مهندس اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت: مرکز همایش های بین المللی تبریز جزو برنامه های تبریز 90 بود و لی تاکنون عملیات اجرایی آن بنابه دلایلی آغاز نشده بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید مهندس نوین شهردار تبریز در اجرای هرچه سریع تر این مرکز گفت: مرکز همایش های بین المللی تبریز بزرگترین پروژه فرهنگی کشور در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه بیش از 450 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه عظیم شهری اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: این مرکز از نظر طراحی و اجرای پروژه در کشور بی نظیر بوده و افتخاری دیگر برای شهر تبریز خواهد بود.

مهندس اسحقی در ادامه با اشاره به مشخصات پروژه مرکز همایش های بین المللی تبریز گفت: این مرکز در 30 هزار متر مربع و دارای آمفی تئاتر با ظرفیت 1500 نفر، 2 سالن همایش هرکدام با ظرفیت 250 نفر،5 سالن جلسه،4 سالن تئاتر،برخورداری از صحنه نمایش با سه بال متحرک که در کشور بی نظیر است،دارا بودن استانداردهای حرفه ای سینما و تئاتر، داشتن قابلیت های مورد نیاز جهت آموزش دانشجویان تئاتر برای اولین بار در کشور، سالن پاویون جهت تشریفات خاص و میهمانان ویژه و سالن های تئاتر با فضای کوچک جهت اجراهای حرفه ای، پارکینگ باز و سزپوشیده با گنجایش 1500 خودرو،رستوران بزرگ از مهمترین مشخصه های مرکز همایش های بین المللی تبریز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد