کافی‌شاپ Fluff

کافی‌شاپ Fluff

موقعیت: نیویورک

طراح: LTL Architects)Paul Lewis, Marc Tsurumaki, David J. Lewis) از آمریکا

مساحت: 72 متر‌مربع

هزینه: 250000 دلار

تاریخ افتتاح: پاییز 2004

 

 

بارزترین ویژگی طرح حاضر، سطح و پوشش معماری آن است که به شیوه‌ای کاملاً جدید و استثنایی، از تکرار و کنار هم‌ گذاشتن تعداد بسیار زیادی از مصالح معمولی، پیش پا افتاده و ارزان ساخته شده است، بدین ترتیب که سقف و دیوارها، با استفاده از تکه‌ها و نواره‌های نمد و چوب چندلا که هرکدام تک‌به‌تک در محلشان جانمایی و تثبیت شده‌اند، بصورت یک سطح واحد و یکپارچه، پوشش داده شده‌ است.

 

 

ترکیب مصالح خاکستری، سیاه و سفید در فضای داخلی به گونه‌ای تنظیم ‌شده است که از یک ناحیه تیره‌‌تر در محل‌های نشستن به آمیزه روشن‌تری در سقف تغییر پیدا می‌کند. همچنین پوشش نواری خاص سقف و دیوارها موجب خلق یک جلوه پویای افقی می‌شود که به عنوان یک عامل جذاب‌ بصری، بازدیدکنندگان را از خیابان به سمت فضایی که با یک نمای تمام شیشه‌ای شروع می‌شود، هدایت می‌کند.

 

 

 

سیستم نورپردازی سقفی پروژه به صورت یک چلچراغ افقی چندشاخه، متشکل از 42 چراغ پرنور (با قابلیت تنظیم نور) که به یک سری شاخه‌های فولادی ضدزنگ متصل هستند، طراحی شده است. نکته جالب اینجاست که پوشش داخلی و سیستم نورپردازی طرح، همچون یک چیدمان هنری و توسط خود معماران ساخته و نصب شده ‌است.

 

 

در کل، این پروژه طرح / ساخت به خوبی توانسته است چیرگی و تسلط معمارانش را در کاوش فضا و سطح از طریق مصالح و بافت، به نمایش بگذارد، معمارانی که استفاده از مصالح کاملاً جدید و غیرمنتظره در هر پروژه، از ویژگی‌های کم‌نظیر معماری آنان است.

ادامه مطلب ...

موزه جدید هولوکاست لس آنجلس

مجموع مساحت : 27000 فوت مربع
تکمیل شده در سال : 2010
کارفرما :
موزه هولوکاست لس آنجلس
معمار : Belzberg
مدیر : Hagy Belzberg
مدیر پروژه : آرون

موزه جدید هولوکاست لس آنجلس (LAMH) که در داخل یک پارک عمومی است ، در مجاورت یادبود هولوکاست لس آنجلس موجود واقع شده است.

ادامه مطلب ...

نمایشگاه آثارFrank Gehry

 

نمایشگاه آثار  Hong Kong---Frank Gehry

اسکیس های مفهومی ، مدل ها و عکس ها از طریق چشم انداز منحصر به فرد او و فرایند طراحی که برای ساختن استفاده شده است ، بازدیدکنندگان را به یک سفر گویا می برد .

مدل کرونیکل که مراحل ترسمی مختلف پروژه های او است نشان دهنده طرح هائی است که نیاز به نوآوری برای پیشبرد مرزهای تکنولوژی و ساختاری موجود دارند .

پروژه های موجود شامل سالن کنسرت Walt Disney ، موزه Guggenheim بیلبائو و ویلای Sculpture  Olimpia Fishکه در مجموعه موزه هنک کنگ قراردارند که به صورت مفهومی ارائه شده اند .

طراحی های توسعه یافته و یک مدل بزرگ به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که اولین پروژه های مسکونی بومی معمار را با دید 360 درجه ببینند .

ادامه مطلب ...

چرا معماران مینویسند

والتر گروپیوس در بیانیه‌‌‌ی تأسیس مدرسه‌ی باوهاوس در سال ۱۹۱۹ «هدف غایی تمامی فعالیت‌های خلاقانه را «ساختن» دانست.این در حالی بود که نه گروپیوس و نه مدرسه‌ی باوهاوس، هیچکدام تا لحظه‌ی نگارش این بیانیه، کمترین سابقه‌ای در ساختن به معنای واقعی آن نداشتند.

ادامه مطلب ...

موزه تاریخچه لوگو – اسپانیا

معماران اسپانیایی Nieto Sobejano ، این موزه زیرزمینی در اسپانیا را با برج ها و سیلندر های فولادی هوا به اتمام رسانده که از بالای چمن ها پدیدار شده . موزه تعاملی تاریخچه لوگو ، اشیاء ، تصاویر و فیلمهایی را به نمایش می گذارد که تاریخ شهر روم را نشان می دهند . بازدیدکنندگان از طریق یک راه پله پیش رونده که به حیاط دایره ای شکل می رسد ، وارد ساختمان می شوند . سه برج استوانه ای ، اتاق های سربسته ای برای تأسیسات صوتی و تصویری فراهم می کنند که توسط گالری های زیرزمینی احاطه شده اند . پارکینگ برای اتومبیل ها و اتوبوس ها نیز در زیرزمین تعبیه شده . این موزه در شب مانند فانوس های نورانی می ماند که از درون زمین ظهور کرده و یک میدان نورانی را شکل می دهد .

ادامه مطلب ...

مرکز داروینِ معماران فولر؛ میله تکامل


معماران دانمارکی C . F Moller ، فاز دوم مرکز داروین ، توسعه موزه تاریخ طبیعی لندن ، را به اتمام رساندند . محور توسعه ، یک میله هشت طبقه بتنی در یک آتریوم شیشه ای است که شامل مناطق ذخیره سازی برای کلکسیون بزرگ موزه و همچنین گالری های عمومی جدید می شود . موزه تاریخ طبیعی یکی از پنج جاذبه گردشگری با آمار بازدید بالا در انگلستان و یک مرکز تحقیقات علوم جهان پیشرو است . معماری هر دو فاز این مرکز ، بازتابی از نقش دوگانه آن و از طریق طراحی های ابتکاری و بلند پروازانه ، برای اولین بار دامنه باورنکردنی و متنوعی از کلکسیون های موزه ، تحقیقات علمی برای مردم آشکار می کند . مثل بقیه موزه های تاریخ طبیعی ، مرکز جدید داروین سه نقش مهم را بازی می کند : حفاظت از میلیونها نمونه از کلکسیون موزه ، ارائه امکانات پژوهشی برای دانشمندان و الهام بخش فضاهای عمومی برای بازدید کنندگان . در طراحی دومرحله داروین ، این سه موضوع ، نقش مرکزی داشته اند . فرم پیله استفاده شده تبدیل به یک جاذبه بزرگ و یک علامت تجاری برای مرکز داروین در آینده خواهد شد .

ادامه مطلب ...

زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

شارلوت ویلسون فارغ التحصیل دانشگاه لیدز متروپولیتن ، برای پیشنهاد خود ، برای تبدیل یک سنگر بتونی به موزه در لندن برنده جایزه شد . وجود پناهگاه RAF Bempton ( نیروی هوایی ) در یوکشایر – انگلستان – یکی از منافع بزرگ تاریخی که در صخره ساخته شده ، قرار است به موزه ای تبدیل شود که در آن از نقش زنان در طول جنگ تجلیل شود . این سنگر زیر زمینی در مناطق حفر شده ، دیوارهایی با ضخامت 3 متر را نشان می دهد و مجموعه ای از حیاط های باز را ایجاد می کند . جریان آب از یکی از سقف های صیقلی به سمت پایین هدایت می شود و در پایین دیوار نام زنان محوری از جنگ های گذشته حک شده است . بخشی از این پناهگاه از صخره بیرون آمده و بستری برای دید رو به دریا فراهم می کند . این موزه خلاقیت یادگیری از طریق فضاهای عاطی و تجربی و همچنین جزئیات را نشان می دهد .

ادامه مطلب ...