دیوار ترومب و فضای خورشیدی چیست؟

دیوار ترومب و فضای خورشیدی چیست؟

توصیف مختصری از فضای خورشیدی و دیوار ترومب


ادامه مطلب ...

پرواز خانهِ فیلم آپ؛ شبیه سازی تخیل و عینیت بخشی به فانتزی طراحی

پرواز خانهِ فیلم آپ؛ شبیه سازی تخیل و عینیت بخشی به فانتزی طراحی

ادامه مطلب ...

پل غرق شده توسط RO & AD

پل غرق شده توسط RO & AD

17 November 2011

ادامه مطلب ...

طرح توسعه موزه اشمولین، معماران ریک ماثر، اقتدا به مدرن کلاسیک

ساختمان موزه هنر و باستان شناسی اشمولین Ashmolean ، در دانشگاه آکسفورد در انگلستان ، توسط معماران ریک ماثر Rick Mather برای ارائه فضای بیشتر با امکانات قرن 21 برای مجموعه های مشهور جهان ، طراحی شده است . این موزه در سال 1683 تأسیس شده و جزء قدیمیترین موزه های عمومی در انگلستان می باشد . ساختمان جدید شامل 6 طبقه ، یک فضای صفحه نمایش ، ورودی جدید ، مرکز آموزش ، استودیوهای حفاظت و تراس پشت بام است . این پروژه ترکیبی از فضای گالری تک ارتفاع و یا با ارتفاع دوبل می باشد که توسط مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی و دو راه پله اصلی به هم متصل هستند ، می باشد .

ادامه مطلب ...

ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزی


معماران آناستازیا بنای یک ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه را در نوا لیمای برزیل طراحی کرده اند که 650 متر مربع مساحت دارد. ویژگیهای برتر این بنای خیره کننده با مفاهیم دخالت کم در سایت سازه، استفاده بهینه از منابع طبیعی و ادغام با محیط اطراف پیوند خورده است. معماری این ویلا به سه قسمت تقسیم می گردد: زیرزمین، که در آن صاحبان و مالکان می توانند از امکانات تفریحی مانند سونا و جکوزی و انبار نوشیدنی ها لذت ببرند. همکف، که در آن فضای نشیمن مناسب، آشپزخانه، سرویس ها، تراس و استخر واقع شده است و این قسمت را به مرکز خانه تبدیل می کند و در نهایت ، طبقه اول که اتاق های خواب و سرویس های حمام و توالت در آن است. فرم خانه توسط ساختار بتن مسلح ایجاد شده است که در عین قدرت و جسارت، ویژگیهای مجسمه گونه ای نیز دارد.بافت بتن، سنگ تراش خورده و پوشش تراکوتا به رنگ قرمز مایل به قهوه ای برای پوشش در نظر گرفته شده است که نیاز به نگهداری کمی دارد.

ادامه مطلب ...

بالای برج لاس وگاس چه خبره..؟!


برج لاس وگاس 350.2 ارتفاع داره ! آیا دوست دارید اون بالا قدم بزنید یا ... !؟ خودتون ببینید 

برج بلند استراتوسفر لاس وگاس (Stratosphere Las Vegas) با ارتفاع 350.2 متر به عنوان بلندترین سازه در لاس وگاس و پنجمین ساختمان بلند در آمریکا معروف است .

این برج بوسیله هتل 24 طبقه بزرگی با 2427 اتاق احاطه شده است .

این برج ویژگیهای عجیبی دارد که آنرا از تمامی سازه های بلند جهان متمایز ساخته است !

ادامه مطلب ...

« بنای شمایلگون » چیست ؟

چارلز جنکز نویسنده و نظریه پرداز هنر و معماری است.او در سال 2004 موفق به دریافت جایزه ی Gulbenkian شد . بنای شمایل گون را در سال 2005 به رشته ی تحریر در آورد.

« بنای شمایلگون » چیست ؟ در نظر شما بهترین نمونه های آن کدامند؟

 یک بنای شمایل گون (iconic ) وجوه معینی را هم با یک شیء شمایل گون ، مانند نقاشی های بیزانسی از عیسی مسیح ، و هم با وجهه فلسفی یک شمایل (icon)  به اشتراک می گذارد؛ که خود یک نشانه (sign) است دارای عواملی مشترک با چیزی که بیان می کند. از یک سو شمایل گونگی یک بنا در گروی تصویر(image) نو و خلاصه شده ایست که ارائه می دهد؛ تصویری متعالی در هیأت و جلوه ی بیرونی بنا که آن را در شهر برجسته سازد.از سوی دیگر،برای تأثیر هر چه بیشتر، بنا باید استعاره هایی هر چند دور و تلخ ،اما مهم را یادآور شود و نمادی (symbol ) باشد قابل ستایش در جامعه ای سکولار.

ادامه مطلب ...

دانلود آموزش رویت(Download Education revit 2009)



لینک دانلود : کتاب آموزش حرفه ای revit 2009 architectural autodesk

حجم فایل : حدود 45 مگابایت

همچنین کتاب خود آموز revit هم که کمی قدیمی شده : Totorial revit

حجم فایل : حدود 13 مگابایت

ادبیات و معماری ( هندسه )

ادبیات و معماری
بخش اول : شباهتهای محسوس
گفتار سوم : هندسه

روح الله نیاخلیلی







ادامه مطلب ...