طراحی های معمارانه رون آراد

طراحی های معمارانه رون آراد



ین ساختمان مسکونی توسط طراح اسرائیلی ، رون آراد است ، شروع به ساخت و ساز در تل آویو در پایان این سال می باشد.

ساختمان پایه 20 متر بیش از یک باغ خصوصی و تفرجگاه.

خیابان بر روی پلات L شکل نشستن و شامل یازده آپارتمان ، همه از آن دریا و چشم پوشی و دسترسی به یک تراس بزرگ و سقفی با استخر.

154 Ha-Yarkon Street by Ron Arad

شکل منحنی ساختمان خواهد شد در بتن تشکیل شده و در tints های مختلف به پایان رسید.

این ساختمان به شکل بخشی از میراث جهانی UNSECO سایت در حال حاضر تحت بازسازی است.



عماران رون آراد در تابستان سال 2006 دعوت شدند و به پیشنهاد یک طرح برای یک ساختمان لوکس آپارتمان جدید ، واقع در امتداد شمال از خیابان HA – Yarkon — تفرجگاه مدیترانه تل آویو است. . این بخش از شهر “S دریا نما دیده ثروت مداخلات معماری در طول سال ها ، اوج در سال 1920 و 1930″ S به هنگام هجوم معماران مهاجر اروپا به ارمغان آورد با آنها (و بعد از اجرا به صورت محلی) انواع از باوهاوس و حساسیت های بین المللی استاندارد از ریشه های خود . با انگیزه از UNSECO “جهانی وضعیت سایت میراث اعطا شده در سال 2003 ، تل آویو تحت دوباره جوان سازی در مقیاس بزرگ قصد برنامه هر دو در جشن این میراث معماری منحصر به فرد ، و در بهره برداری از شهر” رونق ساخت و ساز نسبت به ایجاد معماری کیفیت و تمایز. „ با این در ذهن ، مشتری برای اولین بار به سفارش یک برنامه مفهومی و خلاصه معماری که میراث تاریخی را با تفسیر از “زندگی لوکس” موفق در زمینه مدرن تل آویو ترکیب.  نتیجه این تجربه منحصر به فرد زندگی می کنند که ادغام طراحی فضایی با برش ، لبه ، استفاده خلاقانه از مصالح ، راحتی اسراف ، فردیت و حریم خصوصی را ارائه دهد.

این سایت را اشغال 1100 M2 “L” شکل در گوشه ای از HA – Yarkon و خیابان AM – اسرائیل چای زیادی است و بر روی محور به طور کلی شرق و غربی ، flanked توسط HA – Yarkon خیابان به غرب و دریای مرتب تفرجگاه فراتر.

از یک مرحله بسیار ابتدایی در ساختمان “توسعه طرح ها ، مشخص شد که یکی از بزرگترین چالش ها خواهد بود برای حفظ و افزایش نمای رو به دریا برای هر آپارتمان ، فردی ، با وجود لبه غربی محدود از سایت. . به منظور تامین نظر بینظیر از دریا ، حتی از طبقات پایین تر ، تصمیم گرفته شد که هیچ دو آپارتمان مقابل (غرب) نما به اشتراک بگذارید.  در واقع ، ساختمان به عنوان یک کل خواهد بود طوری طراحی به عنوان جشن فردیت هر یک از آپارتمان ، و هر یک خود را منحصر به فرد و فریم undivided دریا لذت ببرید.

ترتیب ساختمان تساوی اصول سازمانی و ساختاری خود را از این فرض که سه پل ارتباطی درون اتصالی و حجم های مخروطی وارونه تعریف حجم کلی آن ، دو نفر که لنگر به زمین و حمایت از سوم ، معلق “مخروط”.  این به اصطلاح “مخروط” از طریق یک سری از موج دار اسلب و balustrades محیط که ساختمان “را برجسته زبان توپوگرافی ، و ارائه آن را با تقویت ساختاری آن نیاز به بیان است.

توسعه شامل 11 طراحی شده فردی آپارتمان ها ، تراس پشت بام و استخر با دیدگاه های فراگیر را به سمت دریا و در سراسر افق تل آویو است.  هر آپارتمان به منحنی و پوسته تخم مرغ مانند است که در داخل مرتب شده اند ، ارائه یک حس منحصر به فرد از حریم خصوصی و حفاظت ، به عنوان هیچ دو آپارتمان به اشتراک گذاشتن یک دیوار است.  راهرو باز هوا تحت پوشش بین آپارتمان ها توسط یک باغ کوچک جمعی منحنی تکمیل شده است.

روند ساخت و ساز ساختمان با بهره گیری از نوآوری های فنی در ساخت و ساز پس از کشش اسلب و قالب بتن انعطاف پذیر ، قابل استفاده مجدد منحنی که ایجاد ساختار یکپارچه و مجسمه را قادر می سازد.  بتن عادلانه با آن مواجه خواهد شد با یک پالت از tints تک رنگ است که در ترکیب با balustrades دارای انحناء و قوسهای ظریف زنانه اکو مراجع متنی سال 1930 “S باوهاوس معماری درمان می شوند.

در واقع ، این سایت تحت یونسکو تعیین شده “سفید شهر” منشور می افتد ، و حمایت ویژه از یونسکو در پی بود ، و اعطا شده برای این پروژه ، در کمک به دست آوردن برنامه ریزی نهایی و اجازه ساخت و ساز است. The

عبارت از حجم به جای وزن ، تعادل هماهنگ به جای تقارن ، و حذف زینت اضافی : توسعه به احترام به نحو مناسب و در پیش گرفتن سه اصل کلیدی از سبک بین المللی دیده شد.

چیدمان (layout) :

تقسیم ساختمان را به سه “مخروط” برای آرایش جادار از اقامت در هر سطح از ساختمان را برآورده سازد ، از زیرزمین به روی پشت بام است.

مخروط مرکزی تشکیل هسته ساختمان است ، و شامل هسته آسانسور و پله ، risers خدمات و پیش نیاز جمعی اتاق امن است. . جنوب شرقی “مخروط” با ظرفیت ورودی اصلی و مرکز اجتماع ، و با هم با غرب معلق “مخروط” فراهم می کند مسکن و اماکن عمومی است.

ساختمان به شرح زیر گذاشته شد :

- زیرزمین صعود به سطح 2 — سطح زیرزمین 1 –

- سطح زمین –

–- طبقه اول — طبقه پنجم دوم –

- طبقه ششم — سطح سقف –

. با ظرفیت 17 فضاهای پارکینگ (از طریق یک سطح شیب دار منحنی از سطح خیابان) ، خلیج های ذخیره سازی برای هر یک از ساکنان فردی ، و اتاق های گیاهی فنی.

ظرفیت مرکز سخاوتمندانه SPA / اوقات فراغت ، متشکل سونا ، اتاق بخار ، اتاق درمان ، جکوزی ، سالن بدنسازی و سالن آرامش. از ورودی های اضافی ، اختصاص داده شده خصوصی و پله از سطح خیابان (برای دسترسی به ساحل) برخوردار است.

دردار مسیر ورودی از خیابان AM اسرائیل چای از طریق خصوصی ، دریا رو به باغ ، منجر به ورودی اصلی و مرکز اجتماع است.   این سطح شامل سطح ورود به یک آپارتمان دوبلکس با باغ خصوصی گسترده است.

سطح تنها به جای یک آپارتمان تک است.

دو آپارتمان مجزا در هر طبقه هر کدام با تراس خود را ، و به همراه یک باغ جمعی.

سطح پنت هاوس ، با غرفه جداگانه / آپارتمان استودیو ، تراس های گسترده در تمام جهات و دسترسی خصوصی به سقف.

. استخر خصوصی ، تراس یکشنبه گسترده و عرشه مشاهده است. . همچنین شامل یک گیاه بام حصار کشیدند.

با فردیت و حریم خصوصی به عنوان اصول راهنما ، تصمیم گرفته شد که به جای پس از کنوانسیون های برنامه ریزی سنتی برای آپارتمان های بلند است که در آن آسانسور جمعی سربسته و لابی پله با ظرفیت درها را به آپارتمان های جداگانه ، طرح در این ساختمان با الهام از شل شدن دریای مدیترانه از مرزهای قرعه کشی بین فضای داخلی و بیرونی.  ‟. به این ترتیب ، ما در حال تزریق است که معمولا یک فضای انتقالی بی روح در یک ساختمان ، با سبزه و هوای تازه را در قالب «باغ های معلق» است.  این ساختمان سه حجم مخروطی به طور طبیعی خود را قرض دادن به این فعل و انفعال ، با باغ پر در شکاف بین هر دو آپارتمان به شکل تخم مرغ و ارائه پس زمینه دلنشین به فضای گردش خون است. . در نتیجه ، تجربه ای از دسترسی به هر آپارتمان بیشتر شبیه به عبور از طریق یک باغ جلو اختصاص داده شده و به یک خانه جدا شده است.

زمین باغی در سطح ماهرانه landscaped ، به عهده می گیرد نقش شبیه به باغ پشت بام است.  . در حالی که به طور موثر بر روی سطح خیابان وجود دارد ، آن را به عنوان SPA عمل می کند “سقف ها ، بر سرراه خود تأکید و رد پای سایت در ارتباط با بافت شهری آن ، و آنجا را فتح” 250m2 یک قطعه از زمین های نخست برای حفظ حریم خصوصی ، سبزه و دریا مشاهده است.

مواد و ساختار :

‟ با طراحی چشمگیر و شاهکار مهندسی در ذهن طراحی شده بود — که “معلق” جبهه (غرب) “مخروط” 7M بالا در هوا.

در طول دوره توسعه طراحی ، سه تیم های جداگانه ای از مهندسان به ارائه مشاوره ، تجزیه و تحلیل ، نظر ، و در نهایت بررسی امکان از این مفهوم ساختاری بلند پروازانه به کار شد.  چالش تسهیل سگدست 20M توسط معماران “برای ساختار مایل به دخالت به عنوان کوچک که ممکن است با آرایش داخلی آپارتمان دوچندان می شود.  بنابراین قبل از آن راه حل های مربوط به پرانتز کابل مورب و ترتیبات قفس مانند ستون به نفع نوآورانه کشش کابل ها در داخل بتن در سراسر ساختمان به خاک سپرده رها شدند.  علاوه بر این ، ساختار انتقال عمیق تعبیه شده در درون دال طبقه دوم و پرتو جانبی عمیق در سطح سقف ، به صورت حدود بالا و پایین از یک سیستم فشرده سازی ساختاری ، انتقال بارهای از طریق پوسته های بتنی یکپارچه که پشت هر آپارتمان را تشکیل می دهند.

این دو سیستم به طور موثر به بار “بهار” ساختار ترکیب ، و با کمک از مهار گسترده هسته ای و مخروطی شرق ، تسهیل ساختار.

وفادار به فلسفه طراحی خود ، رون آراد معماران انتخاب برای بیان و جشن یکپارچگی مواد انتخاب شده — بتن — به عنوان ساختار اولیه ، و تصمیم گرفت برای ایجاد یک ساخت و ساز یکپارچه که در آن ساختار و پاکت یکی و همان است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد